Μεταπτυχιακό

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης

Α΄ Εξαμήνου

Περισσότερα

Β' Εξαμήνου

Περισσότερα

Γ' Εξαμήνου

Περισσότερα

Πτυχιακή

Περισσότερα

Μαθήματα Γ΄ Εξαμήνου

 

1. Εφαρμογές των Νέων Τεχνολογιών στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης (Υ) 3 ώρες / εβδομάδα

Περίγραμμα ενότητας

                • Βασικές αρχές της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης

                • Χρήση βασικών στοιχείων των ψηφιακών τεχνολογιών που χρειάζονται για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση

                • Ανάδειξη των φάσεων της εκπαιδευτικής πολιτικής για την εισαγωγή των ΤΠΕ στο εκπαιδευτικό σύστημα

                • Καταγραφή των βασικών εργαλείων συγγραφής εκπαιδευτικού υλικού και των εργαλείων που απαιτούνται για την ηλεκτρονική διοίκηση των διαφόρων εκπαιδευτικών δομών

                • Χρήση ψηφιακών βιβλιοθηκών στην Ελλάδα και το εξωτερικό

                • Εξοικείωση με τα λογισμικά που χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη ψηφιακών υπηρεσιών πληροφόρησης και διοίκησης της εκπαίδευσης προς γονείς και μαθητές

                • Μελέτες περίπτωσης χρήσης των ΤΠΕ στη διοίκηση διαφόρων εκπαιδευτικών οργανισμών σε Διεθνές Επίπεδο

 

2. Εκπαιδευτική Πολιτική (Υ) 3 ώρες / εβδομάδα

Περίγραμμα ενότητας

  • Εισαγωγή στην εκπαιδευτική πολιτική

  • Πολιτική και ιδεολογία στην εκπαίδευση (Σχέσεις και στρατηγικές

  • Συνταγματικές αρχές για την εκπαίδευση και το ζήτημα της παιδαγωγικής ελευθερίας. Κοινωνικοί και εκπαιδευτικοί παράγοντες - εκπαιδευτικοί μηχανισμοί και εξουσία

  • Συγκριτική Εκπαιδευτική Διοίκηση και Πολιτική (ευρωπαϊκή και διεθνής εκπαιδευτική πολιτική, ευρωπαϊκές διαστάσεις και εθνική πολιτική. Επιστημονικές διαστάσεις των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών προοπτικών στη σφαίρα της παγκοσμιοποίησης

Εκπαιδευτικά συστήματα – εκπαιδευτικά ευρωπαϊκά πρότυπα, αλλαγές και επικαιροποιήσεις στη δομή του εκπαιδευτικού συστήματος και ειδικότερα της ΤΕΕ που σχετίζονται με τις οικονομικές και τεχνολογικές καινοτομίες σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο

  • Σχέσεις οικονομίας και ποιότητας στην εκπαιδευτική πολιτική

  • Επιπτώσεις και προοπτικές της εκπαιδευτικής πολιτικής σε ευρωπαϊκό επίπεδο μετά την εποχή της Μπολόνια

  • Η εκπαιδευτική διακυβέρνηση

  • Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών

Εκπαιδευτική πολιτική και εκπαίδευση. Η σχέση της Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η προέκτασή της στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

 

3. Ανάπτυξη Ηγετικών Δεξιοτήτων στην Εκπαίδευση (Υ) 3 ώρες / εβδομάδα

Περίγραμμα ενότητας

  • Ηγεσία – Διοίκηση – Διαχείριση. Διερεύνηση των όρων. Διαφορές, επικαλύψεις, σχέσεις

  • Εκπαιδευτική πολιτική και ηγεσία. – Ιστορική εξέλιξη - Πρώιμες θεωρίες ηγεσίας

  • Οι βασικοί άξονες-κανόνες της ηγετικής συμπεριφοράς

  • Μοντέλα ηγεσίας και τεχνικές παρακίνησης

  • Περιπτωσιακές (situational) προσεγγίσεις ηγεσία

  • Ηγεσία στη μάθηση και τη διδασκαλία (Leadership for Learning, Instructional Leadership)

  • Μετασχηματιστική (transformational) ηγεσία

  • Κατανεμημένη ηγεσία (distributed leadership)

  • Σύγχρονες – κριτικές προσεγγίσεις για την ηγεσία.

  • Ηγεσία για την κοινωνική δικαιοσύνη (Leadership for Social Justice

  • Ηγεσία επαγγελματική ανάπτυξη και σταδιοδρομία του εκπαιδευτικού

  • Ηγεσία και αξιολόγηση

Εκπαιδευτική ηγεσία και κουλτούρα της εκπαίδευσης και σχολικής μονάδας